Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLinder, Cedric J.; Leonard-McIntyre, Carrie; Marshall, Delia; Nchodu, M. Rudolph
TitelPhysics tutors' metalearning development through the extension of Schön's refelctive practice.
QuelleIn: International journal of science education, 19 (1997) 7, S. 821-833Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterSelbstreflexion; Metalernen; Physik; Student; Tutor
AbstractA reflective practicum was developed for a group of university physics tutors using Schönian framed coaching experiences. A central theme of the practicum was getting the tutors, as a function of their tutoring practice and its consequences, to reflect on the dynamics of their experiences of academic learning in order to evoke personal metalearning development. Qualitative data collected from this reflection-on-learning were use to generate characterizations of the tutors' metalearning development using a phenomenographic approach. The characterizations, together with illustrative descriptions reflect the nature of the metalearning development experienced by the tutors. The results suggest that Schön's notion of the role of reflection in teaching and supervision contexts can be meaningfully extended to the context of student learning. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: