Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVolman, Monique
TitelGender-related effects of computer and information literacy education.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 29 (1997) 3, S. 315-328Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 14; Tabellen 3
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterWissen; Einstellung (Psy); Einstellungsänderung; Geschlechtsspezifische Sozialisation; Junge; Sekundarschule; Schüler; Interesse; Unterrichtsmethode; Computer; Schulbuch; Unterricht; Informatikunterricht; Effektivität; Mädchen
AbstractIn the school year 1993-94 a new subject, "Information and Computer Litetracy" (ICL) was introduced in lower secondary education in the Netherlands. This article reports on a study of the effects of the curriculum materials used and of teaching behaviour in ICL lessons on changes in girls' and boys' attitudes towards computers, knowledge about ICL, and future plans. A second question focuses on the gender-linked ideas about the subject developed by pupils during ICL lessons. Students appear to enter the classroom with gender-linked patterns of behaviour and attitudes, but education plays an important role. After the course the differences in knowledge between girls and boys have diminished. However, the course was not able to remove gender differences in attitudes. Moreover, for students who worked with a non- gender-inclusive method, gender differences in attitudes increased. The events and experiences in the classroom contribute to the extension of gender-specific repertoires of pupils. (DIPF/Abstract übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: