Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJin, Sung-Hee; Boling, Elizabeth
TitelInstructional Designer's Intentions and Learners' Perceptions of the Instructional Functions of Visuals in an e-Learning Context
QuelleIn: Journal of Visual Literacy, 29 (2010) 2, S.143-166 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1051-144X
SchlagwörterElectronic Learning; Instructional Design; Intention; Visual Aids; Undergraduate Students; Student Attitudes; Comparative Analysis; Foreign Countries; South Korea
AbstractThe purpose of this study is to compare an instructional designer's intentions with the learners' perceptions of the instructional functions of visuals in one specific e-learning lesson. An instructional designer created each visual with more than two purposes related to the psychological, cognitive, and affective aspects of learning. Contrary to a deterministic view of visual design, learners perceived the instructional functions of visuals in various ways. Designer's intentions and learners' perceptions were analyzed to be congruent for four visuals out of eight. Specific instructional designer's intentions and learners' perceptions of instructional functions of visuals are described. (Contains 8 tables and 3 figures.) (As Provided).
AnmerkungenInternational Visual Literacy Association. 250 McCracken Hall, Ohio University, Athens, OH 45701. e-mail: jvleditor@ohio.edu; Web site: http://www.ohio.edu/visualliteracy
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Visual Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: