Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSturgess, Janet; Locke, Terry
TitelBeyond "Shrek": Fairy Tale Magic in the Multicultural Classroom
QuelleIn: Cambridge Journal of Education, 39 (2009) 3, S.379-402 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-764X
SchlagwörterFairy Tales; Foreign Countries; Multicultural Education; Research Projects; English Literature; Educational Strategies; Instructional Design; Teaching Experience; Childrens Literature; Student Diversity; Critical Thinking; Classroom Techniques; Class Activities; Educational Practices; New Zealand
AbstractThis article draws on a recent research project in New Zealand on teaching literature in the multicultural classroom. Its focus is on how one teacher-researcher used the cultural and linguistic diversity of a junior, secondary English class as a resource in the development of her programme. It details a sequence of activities designed for a unit of work on the critical reading and composition of fairy tales, viewed as a popular genre across all cultures, and the impact of these activities on student participants. A range of pedagogical strategies are identified as successful: viewing cultural and linguistic diversity as a resource, empowering students to contest textual meaning, modeling, task-based inquiry and whole-class activity. (Contains 3 tables and 12 notes.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cambridge Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: