Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIsenberg, Richard
TitelShakespeare's Improbable Journey to Inner Mongolia
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 89 (2008) 5, S.386-388 (3 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-7217
SchlagwörterCollege Students; Foreign Countries; Classics (Literature); Drama; Teaching Methods; College Faculty; Personal Narratives; Teaching (Occupation); Mongolia
AbstractThe author has written about his journey to Inner Mongolia, where he helped university students mount a production of a Shakespeare play, which led him to reflect on an earlier, perhaps even more improbable journey. He then describes his growth from a student with dyslexia into a teacher, and principal as the result of guidance and encouragement from a caring teacher. He remarks that by the time he entered his own teaching career, he was heavily in debt to pay back the kindness and encouragement that had saved his own school experience, and considers his teaching career an opportunity to repay that debt. (ERIC).
AnmerkungenPhi Delta Kappa International. 408 North Union Street, P.O. Box 789, Bloomington, IN 47402-1789. Tel: 800-766-1156; Fax: 812-339-0018; e-mail: orders@pdkintl.org; Web site: http://www.pdkintl.org/publications/pubshome.htm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Phi Delta Kappan" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: