Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBhalalusesa, Eustella Peter
TitelThe Dynamics of Teaching at a Distance in Tanzania: Reflections from the Field
QuelleIn: Open Learning, 21 (2006) 1, S.49-58 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0513
SchlagwörterForeign Countries; Tutors; Tuition; Feedback; Distance Education; Professional Development; Qualitative Research; Tanzania
AbstractIn this paper, pedagogical issues drawn from a study to examine the nature and quality of correspondence tuition are analysed. The paper observes that effective correspondence tuition depends on a number of factors ranging from the tutors' academic competence to their professional experience, values and assumptions about distance learning. Given the novelty of the distance mode of delivery at university level in Tanzania, there is a need for an induction programme for newly recruited tutors to provide them with the core skills and techniques of distance teaching. Recruitment of additional tutors, as well as continued professional development, is crucial for the enhancement of student feedback and quality of correspondence tuition. (Author).
AnmerkungenRoutledge. 29 West 35th Street, New York, NY 10001. Tel: 212-216-7800; Fax: 212-564-7854; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Open Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: