Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKavale, Kenneth A.; Holdnack, James A.; Mostert, Mark P.
TitelResponsiveness to Intervention and the Identification of Specific Learning Disability: A Critique and Alternative Proposal
QuelleIn: Learning Disability Quarterly, 28 (2005) 1, S.2 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0731-9487
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Ability; Psychometrics; Student Evaluation; Evaluation Criteria; Identification; Low Achievement; Intervention; Definitions; Learning Disabilities
AbstractResponsiveness to intervention (RTI) is being proposed as an alternative model for making decisions about the presence or absence of specific learning disability. We argue that many questions about RTI remain unanswered, and that radical changes in the proposed regulations are not warranted at this time. Since many fundamental issues related to RTI have not been resolved, a better strategy may be to more rigorously implement existing identification criteria (e.g., discrepancy and psychological processing deficits) in a structured psychometric framework. Suggestions for how to modify present procedures are provided. (Author).
AnmerkungenThe Council for Learning Disabilities, P.O. Box 4014, Leesburg, VA 20177. Web site: http://www.cldinternational.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Disability Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: