Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeinonen, Piritta; Jarvela, Sanna; Lipponen, Lasse
TitelIndividual Students' Interpretations of Their Contribution to the Computer-Mediated Discussions.
QuelleIn: Journal of Interactive Learning Research, 14 (2003) 1, S.99-122Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1093-023X
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Computer Mediated Communication; Cooperative Learning; Discussion (Teaching Technique); Group Discussion; Learning Activities; Online Systems; Student Attitudes; Student Characteristics; Student Participation
AbstractInvestigates students' own interpretations of their contribution to computer-mediated discussions. Subjects were 20 students between the ages of 15 and 16, who participated in computer supported collaborative learning inquiry in literature. Results show how individual students interpret their contribution to the collaborative knowledge construction, and how their contribution activity to the networked discussions followed these interpretations. Coding schemes are appended. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Interactive Learning Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: