Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJaworski, Barbara
TitelSensitivity and Challenge in University Mathematics Tutorial Teaching.
QuelleIn: Educational Studies in Mathematics, 51 (2002) 1-2, S.71-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1954
SchlagwörterAlgebra; Higher Education; Mathematics Instruction; Social Influences; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Tutoring
AbstractAnalyzes data from observations of first year university mathematics tutorials to elicit characteristics of teaching using the teaching triad, a tool developed in earlier research. Explores sensitivity to students and mathematical challenges. Provides insight into related pedagogic processes and shows approaches to analyzing teaching that address tutor-student interactions related to cognitive construction of mathematics within the social dimensions of a tutorial setting. (Author/KHR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Studies in Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: