Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKorthagen, Fred A. J.
TitelLinking Reflection and Technical Competence: The Logbook as an Instrument in Teacher Education.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 22 (1999) 2, S.191-207Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterElementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Interpersonal Competence; Journal Writing; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Student Journals; Student Teachers; Teacher Competencies; Teacher Student Relationship
AbstractDescribes a framework for integrating reflection and teacher competency development into teacher education programs, introducing a spiral model for reflection, standard reflection questions, and a method of structuring logbooks, all designed to develop a competency for self-directed professional growth in interpersonal classroom behavior. An illustrative example from a student teacher logbook is presented, and teacher educator interventions are analyzed. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: