Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBuckel, David S.
TitelLegal Perspective on Ensuring a Safe and Nondiscriminatory School Environment for Lesbian, Gay, Bisexual, and Transgendered Students.
QuelleIn: Education and Urban Society, 32 (2000) 3, S.390-98Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1245
SchlagwörterBisexuality; Civil Law; Civil Rights; Court Litigation; Educational Environment; Elementary Secondary Education; Homosexuality; Legal Responsibility; Nondiscriminatory Education; Public Schools; School Safety; Sexual Harassment; Sexual Identity; Students; Teachers
AbstractProvides a historical background on the gay, lesbian, bisexual, transgendered, and queer/questioning (GLBTQ) legal turf, describing legal tools available for challenging school violence and harassment. Discusses the related legal work on behalf of GLBTQ teachers in public schools and addresses the legal defense of student groups, which play a vital role in creating and maintaining a safe school environment. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Urban Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: