Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKlein, Waldo C.; und weitere
TitelThe Use of Adjunct Faculty: An Exploratory Study of Eight Social Work Programs.
QuelleIn: Journal of Social Work Education, 32 (1996) 2, S.253-63Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1043-7797
SchlagwörterAdjunct Faculty; Administrator Attitudes; College Administration; College Faculty; College Students; Employment Patterns; Employment Practices; Faculty College Relationship; Higher Education; Professional Education; Social Work; Social Workers; Staff Utilization; Student Attitudes; Surveys; Teacher Attitudes; Teacher Effectiveness
AbstractA study of social work practitioners as adjunct college faculty (AFs) surveyed 6 administrators, 43 AFs, and 175 students in 8 institutions. Results showed students regarded AFs as somewhat less effective teachers than full-time faculty but appreciated their expertise on contemporary and specialized practice. Administrators appreciated financial benefits of the arrangement, and AFs appreciated affiliation with academic programs. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Social Work Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: