Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVermunt, J. D.
TitelMetacognitive, Cognitive, and Affective Aspects of Learning Styles and Strategies: A Phenomenographic Analysis.
QuelleIn: Higher Education, 31 (1996) 1, S.25-50Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560
SchlagwörterCognitive Style; College Freshmen; College Students; Distance Education; Educational Attitudes; Higher Education; Individual Differences; Interviews; Learning Strategies; Metacognition; Nontraditional Students; Open Universities; Student Attitudes; Student Characteristics; Surveys
AbstractSamples of freshmen from an open, distance-learning university (n=34) and a traditional university (n=20) were interviewed about their cognitive strategies, regulation of learning, mental models of learning, affective processes concerning learning, learning orientations, and perceptions of effectiveness of instructional approaches. Four qualitatively different learning styles were identified: undirected; reproduction-directed; meaning-directed; and application-directed. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: