Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBines, Hazel
TitelQuality or Survival? The Consultation Document on the Reform of Initial Teacher Training for Secondary Education.
QuelleIn: Journal of Education Policy, 7 (1992) 5, S.511-19Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939
SchlagwörterCosts; Educational Change; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Higher Education; Models; Professional Development; Schools of Education; Teacher Education; United Kingdom (England)
AbstractThis critique of the recent government consultation document on initial teacher training is concerned with both curricular and managerial aspects of proposed reforms. The model of teaching and school partnerships fails to grasp teaching complexities, undermines possible contributions of schools and higher education institutions to initial professional formation, and ignores resource and other managerial implications. (26 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education Policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: