Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrowne, Dauna; Hoover, John H.
TitelThe Degree to Which Student Teachers Report Using Instructional Strategies Valued by University Faculty.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 12 (1990) 1, S.20-24Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCooperating Teachers; Educational Environment; Higher Education; Methods Courses; Preservice Teacher Education; Socialization; Student Teachers; Teaching Methods; Theory Practice Relationship
AbstractResults from a study of elementary student teachers (N=79) indicate that these student teachers only variably employed instructional strategies emphasized in university methods courses. Possible explanations for this behavior are considered, and implications for preservice teacher education are discussed. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: