Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFresko, Barbara; Chen, Michael
TitelEthnic Similarity, Tutor Expertise, and Tutor Satisfaction in Cross-Age Tutoring.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 26 (1989) 1, S.122-40Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildren; College Students; Cross Age Teaching; Disadvantaged Youth; Elementary Education; Elementary School Students; Ethnic Groups; Higher Education; Satisfaction; Success; Teaching Skills; Tutoring; Tutors
AbstractPath analysis examined effects of tutor-tutee ethnic similarity (ES), tutor expertise, and perceived goal attainment (PGA) on the satisfaction of 425 college student tutors of disadvantaged elementary school students. The major influence on satisfaction was tutors' PGA; ES had an indirect impact and expertise had direct and indirect effects. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: