Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inO'Hanlon, Nancy
TitelThe Role of Library Research Instruction in Developing Teachers' Problem Solving Skills.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 39 (1988) 6, S.44-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCritical Thinking; Higher Education; Library Instruction; Library Skills; Preservice Teacher Education; Problem Solving; Research Skills; Search Strategies; Teacher Behavior; Teacher Education Curriculum; Teaching Methods; Theory Practice Relationship
AbstractLibrary research skills instruction aids the development of critical, evaluative faculties in teacher trainees. This article describes a problem-solving simulation method (guided design simulation method) for teaching library skills, and discusses gains accruing to teachers and pupils from such instruction. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: