Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, Gloria E.; Klungness, Leah
TitelChildhood Theft: A Comprehensive Review of Assessment and Treatment.
QuelleIn: School Psychology Review, 18 (1989) 1, S.82-97Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Psychology; Children; Diagnostic Tests; Elementary Education; Elementary School Students; Literature Reviews; Personality Assessment; Social Adjustment; Stealing; Therapy
AbstractNon-confrontative stealing in childhood has been recognized as predictive of social maladjustment in adolescence and adulthood. A conceptual overview of issues that complicate the assessment of stealing and contribute to the maintenance of this behavior in children is provided. Diagnostic recommendations and treatment strategies in schools are discussed. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: