Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPugach, Marleen
TitelSpecial Education as a Constraint on Teacher Education Reform.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 39 (1988) 3, S.52-59Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Change; Elementary Secondary Education; Hidden Curriculum; Higher Education; Preservice Teacher Education; Special Education; Teacher Attitudes; Teacher Role
AbstractThis article urges redefinition of the relationship between general and special education at the classroom level and in teacher education programs. A major concern is the dependence upon the expertise of special educators which currently characterizes the general education community. This dependence is described as a constraint upon teacher education reform. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: