Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDolley, Diane; Wheldall, Kevin
TitelDeveloping Functional Language with Young Children from English-Speaking and Punjabi-Speaking Home Backgrounds: Incidental Teaching and Contingent Access to Materials.
QuelleIn: Educational Psychology: An International Journal of Experimental Educational Psychology, 8 (1988) 1-2, S.101-16Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Desegregation; Cross Cultural Studies; English; Foreign Countries; Intercultural Programs; Language Acquisition; Panjabi; Preschool Education; Second Language Learning; United Kingdom (Great Britain)
AbstractPresents a study designed to demonstrate the effectiveness of Incidental Teaching (IT) procedures which are meant to facilitate child initiated language in the nursery classroom. States that IT strategies work well in multi-ethnic classes and that careful rearrangement of the classroom environment encourages student initiated conversation. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: