Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRivard, Leonard Paul
TitelLa lecture en science (Reading in Science).
QuelleIn: Canadian Modern Language Review, 43 (1987) 2, S.245-55Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Classroom Techniques; Cloze Procedure; Context Clues; Data Interpretation; Decoding (Reading); French; Illustrations; Languages for Special Purposes; Reading Instruction; Reading Skills; Reading Strategies; Sciences; Second Language Instruction; Technical Writing; Vocabulary
AbstractStrategies for facilitating the reading of scientific textual materials are described, including establishing the reading level of the text, decoding figures and illustrations, recognizing the text's organization, inferring and remembering word meanings, sampling the text and inferring meaning, reading attentively to verify predictions, and interpreting the text. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: