Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGarrison, D. R.
TitelPredicting Dropout in Adult Basic Education Using Interaction Effects among School and Nonschool Variables.
QuelleIn: Adult Education Quarterly, 36 (1985) 1, S.25-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Ability; Academic Persistence; Adult Basic Education; Career Choice; Dropout Rate; Dropout Research; Educational Objectives; Relevance (Education); Self Esteem; Socioeconomic Status
AbstractExplores the effect of course relevancy and goal clarity, in concert with psychosocial variables, upon persistence/dropout. The interaction of scholastic ability and course relevancy added to the discrimination of persisters and dropouts. A self-confidence and ideal self discrepancy variable was also shown to be a good discriminator of persistence and dropout. (Author/CT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: