Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurket, George R.
TitelResponse to Hoover.
QuelleIn: Educational Measurement: Issues and Practice, 3 (1984) 4, S.15-16Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Achievement Tests; Elementary Education; Grade Equivalent Scores; Latent Trait Theory; Norm Referenced Tests; Scaling; Test Interpretation; Test Norms; Testing Problems; Comprehensive Tests of Basic Skills; Iowa Tests of Basic Skills
AbstractThe developer of the Comprehensive Tests of Basic Skills scaling responds to Hoover's attacks on Thurstone and item response theory scales (TM 510 173). While agreeing that grade equivalent (GE) scores are presently the most appropriate developmental score for reporting elementary grade achievement tests, limitations and inconsistencies in the GE scales are enumerated. (BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: