Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKhodabandelou, Rouhollah; Alhoqani, Khaloud
TitelThe Effects of WeDo 2.0 Robot Workshop on Omani Grade 5 Students' Acquisition of the Computational Thinking Concepts and Acceptance of the Robot Technology
QuelleIn: Education 3-13, 51 (2023) 6, S.1027-1043 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Khodabandelou, Rouhollah)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4279
DOI10.1080/03004279.2022.2041685
SchlagwörterRobotics; Workshops; Foreign Countries; Grade 5; Elementary School Students; Computation; Thinking Skills; Skill Development; Technology Uses in Education; Programming; Oman
AbstractThis research aimed to study the effects of the WeDo 2.0 robot workshop on grade five students' acquisition of the computational thinking concepts (CTCs) and their acceptance of the robot technology. A quasi-experimental method, One-Group Pre-test Post-test design, was used. Thirty-five grade 5 students participated in a five-day (four hours of daily training) informal robot workshop in Oman. The findings of the study showed a significant improvement in grade five students' acquisition of CTCs after attending the robot workshop particularly in three dimensions of the CTCs: Sequential control flow, Loops, and Conditionals, and a positive acceptance of robot technology. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education 3-13" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: