Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFleer, Marilyn
TitelHow an Educational Experiment Creates Motivating Conditions for Children to Role-Play a Child-Initiated PlayWorld
QuelleIn: Oxford Review of Education, 48 (2022) 3, S.364-379 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Fleer, Marilyn)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
DOI10.1080/03054985.2021.1988911
SchlagwörterEducational Experiments; Role Playing; Preschool Children; Foreign Countries; Preschool Curriculum; Child Development; Learning Processes; Vignettes; Problem Solving; Australia
AbstractGovernment guidelines are demanding greater educational outcomes and intentional teaching in Australian preschools. The purpose of this paper is to present the results of a study of how children incorporate concepts into child-initiated play. A cohort of 18 children (aged 3.0-5.8, mean age of 4.8) were digitally observed over seven weeks (153.3 hours' digital video observations). It was found that rather than formalising preschooling to increase cognitive outcomes, the leading activity of the preschool child to play can be preserved when children experience a PlayWorld where curriculum concepts act in service of the children's play. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford Review of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: