Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVernon, Esther
TitelTeaching to the Epistemic Self: Ascending and Descending the Ladder of Knowledge
QuelleIn: Curriculum Journal, 31 (2020) 1, S.27-47 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Vernon, Esther)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0958-5176
DOI10.1080/09585176.2019.1655460
SchlagwörterEpistemology; Geography; Curriculum; Realism; Learning Processes; World Views
AbstractThis article builds up a sketch of the vertical movements within knowledge to argue for the importance of abstract systematised knowledge within horizontal knowledge domains such as geography. Unfolding as a narrative, the first section draws on realist theories of knowledge to discuss the basis for two contrasting directions of epistemic movement and the value of the notion of epistemic Self. The second stage turns to critical realist thought to give more insight into the nature of geographical knowledge as a horizontal knowledge structure. Third, the importance of curriculum knowledge reaching to the level of underlying abstract generative structures is explained through consideration of critical realist depth ontology. Finally, the iterative relationship between the two movements is explained in the context of pedagogy. In this way the article argues for the importance of attending to the vertical movement within a horizontal knowledge domain. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Curriculum Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: