Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRowsell, Jennifer; Harwood, Debra
Titel"Let It Go": Exploring the Image of the Child as a Producer, Consumer, and Inventor
QuelleIn: Theory Into Practice, 54 (2015) 2, S.136-146 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-5841
DOI10.1080/00405841.2015.1010847
SchlagwörterHandheld Devices; Literacy; Early Childhood Education; Ethnography; Computer Uses in Education; Preschool Education; Kindergarten; Young Children; Inquiry; Active Learning; Preschool Teachers
AbstractiPads are increasingly being put in the hands of children in schools and educational contexts, yet there continues to be larger questions about how they fit into the fabric of daily classroom life and what new stories will emerge (de Certeau, 1984, 1984/2000). In this article, we feature vignettes of data from a 2-year government-funded research project on how children make meaning with iPads across 5 early years' classrooms. Understanding the complexities of literacy learning requires an "in situ" examination. Through our ethnographic approach, we have been able to get closer to an "insider account" of the sociocultural knowledge of early learners and their teachers, as well as a holistic description and interpretation of the phenomenon of being and becoming literate (Le Compte & Preissle, 1993). (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Theory Into Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: