Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchneider, M. Christina; Huff, Kristen L.; Egan, Karla L.; Gaines, Margie L.; Ferrara, Steve
TitelRelationships among Item Cognitive Complexity, Contextual Demands, and Item Difficulty: Implications for Achievement-Level Descriptors
QuelleIn: Educational Assessment, 18 (2013) 2, S.99-121 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1062-7197
DOI10.1080/10627197.2013.789296
SchlagwörterTest Items; Difficulty Level; Achievement Tests; Test Interpretation; Test Construction; Mathematics Tests; Multiple Choice Tests; Grade 4; Grade 8
AbstractA primary goal of standards-based statewide achievement tests is to classify students into achievement levels that enable valid inferences about student content area knowledge and skill. Explicating how knowledge and skills are expected to differ in complexity in achievement level descriptors, and how that complexity is related to empirical item difficulty--at the beginning of assessment design, rather than at the end--is critical to those inferences. The purpose of this study is to investigate whether sources of knowledge and skill descriptions that are commonly found in achievement-level descriptors relate to item complexity and difficulty. Implications of findings for using achievement-level descriptors as a method of interpreting test scores and for test design are discussed. (Contains 11 tables.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Assessment" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: