Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLechuga, Vicente M.
TitelA motivation perspective on faculty mentoring.
The notion of "non-intrusive" mentoring practices in science and engineering.
QuelleIn: Higher education, 68 (2014) 6, S. 909-926Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-014-9751-z
SchlagwörterPrüfungsordnung; Mathematik; Ingenieur; Fachbereich
AbstractScholars have offered numerous approaches and best practices for mentoring faculty, many of which have provided valuable insight into the complex nature of the mentoring process. Yet, little attention has been paid to how faculty mentoring practices can influence a mentee's intrinsic motivation. Through a series of 15 interviews with faculty members from mathematics, engineering, and life science, coupled with the use of self-determination theory, the author demonstrates how disciplinary backgrounds influence their needs for autonomy, competency, and connectedness, which effects their intrinsic motivation to engage in scholarly work. The author highlights three themes that speak to the notion of "non-intrusive" mentoring practices that can help foster and sustain motivation, and argues that future research is needed to shed more light on how disciplinary cultures influence mentoring..(HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: