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Autor/inKarmel, Peter
TitelHigher education at the crossroads.
Response to an Australian ministerial discussion paper.
Gefälligkeitsübersetzung: Das Hochschulwesen am Scheideweg. Stellungnahme zu einem australischen ministeriellen Diskussionspapier.
QuelleIn: Higher education, 45 (2003) 1, S. 1-18Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1023/A:1021238607360
SchlagwörterBildungsmanagement; Stipendium; Staat; Fundraising; Kosten-Nutzen-Analyse; Forschungsfinanzierung; Hochschuleffizienz; Hochschulautonomie; Hochschuleinnahmen; Hochschulfinanzierung; Hochschulpolitik; Studienfinanzierung; Studiengebühren; Hochschule; Kritik; Modell; Ausland; Australien
AbstractThe Commonwealth Government should move to the funding of undergraduate courses for Australian students through the students rather than by way of direct grants to institutions. An independent coordinating body should be re-established to report on the higher education sector, advise the Commonwealth and administer Commonwealth higher education programs. Public funding of undergraduate education and research training should be decentralised through a system of scholarships. Undergraduate scholarship holders should pay charges determined by universities under HECS (Higher Education Contribution Scheme) arrangements. HECS arrangements also should apply to full fee paying undergraduates and PELS (Postgraduate Education Loan Scheme) arrangements to full fee paying research students. Institutional research funding should be on a disciplinary basis, taking account of the volume and quality of outputs. (HRK/text adopted).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn; Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2004_(CD)
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