Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Kaprielian-Churchill, Isabel |
---|---|
Titel | Refugees and education in Canadian schools. |
Quelle | In: International review of education, 42 (1996) 4, S. 349-365Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 9 |
Sprache | englisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; russische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0020-8566 |
Schlagwörter | Kind; Schule; Schüler; Schülerleistung; Leistung; Flüchtling; Forschungsprojekt; Kanada |
Abstract | This article summarizes some of the findings and recommendations of a research project focusing on the nature and needs of refugee students in Canadian schools. The school performance of refugee students is examined under the following headings: immigration regulations; initial identification, assessment, placement and monitoring; unaccompanied youngsters; "at risk" students; academic needs; the conflict of cultures. In particular, the article discusses the changing role of the school in the light of recent immigration trends. Many of the findings are applicable to other national settings. (DIPF/ Abstract übernommen). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1998_(CD) |