Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWillis, Sue; Kenway, Jane
TitelGender and the restructuring of work and vocational education in Australia: some perilous possibilities.
QuelleIn: Journal of education policy, 11 (1996) 2, S. 239-258Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 39
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939
SchlagwörterFrau; Bildungspolitik; Curriculum; Berufsausbildung; Berufsbildung; Beruf; Qualifikation; Schlüsselqualifikation; Reform; Mädchen; Australien
AbstractThis paper discusses the restructuring of the world of work and education and training in Australia and its implications for women and girls. It outline some of the ways in which government policies are restructuring the Australien workforce and workplaces and points to the promises this agenda makes and the possible price of these for women.It then focuses on the changes taking place in the post- compulsory years of schooling, also in Australia, looking at both the policies that are reshaping the curriculum to make it more oriented to the workplace and at the implications this has for the post-school options of young women. In this regard it points to the ways in which the notions of 'a workplace' and 'the competent worker' which are inherent in policy are deeply gendered, suggests that the definition of ' effective participation' is disempowering for workers generally and women workers particularly and that the specific vocational competencies on offer are likely to be particularly unhelpful for women and girls. Overall the paper argues that the restructuring agenda offers girls and women 'perilous possibilities'. (DIPF/Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: