Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGriffiths, Martin
TitelIntuiting the Fundamental Theorem of Arithmetic
QuelleIn: Educational Studies in Mathematics, 82 (2013) 1, S.75-96 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1954
DOI10.1007/s10649-012-9410-1
SchlagwörterArithmetic; Schemata (Cognition); Mathematics; Mathematics Instruction; Mathematics Education; Mathematical Concepts
AbstractOur aim here was to explore, via a specific instance, the potential for learners to develop mathematically as a consequence of the interplay between intuition and indirect classroom experience rather than through explicit tuition. A significant aspect of this study is the recognition of the possibility for learners to be able to thematize schemata associated with the fundamental theorem of arithmetic without formal knowledge of either the theorem or its consequences. Our findings would suggest that some learners, by way of a series of key intuitive episodes or concrete classroom experiences, do indeed possess the capacity to create meaningful mathematical structures that, though perhaps imperfectly formed, may in some sense mirror schemata. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Studies in Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: