Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, Ronald A.; Kumar, Alok
TitelA New Perspective on Eratosthenes' Measurement of the Earth
QuelleIn: Physics Teacher, 49 (2011) 7, S.445-447 (3 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-921X
DOI10.1119/1.3639158
SchlagwörterScience Activities; Science Instruction; Measurement Techniques; Scientific Concepts; Computation; Earth Science; Physics; Topography
AbstractAround 240 B.C., Eratosthenes made what is considered to be the most famous and accurate of the ancient measurements of the circumference of the Earth. It was accomplished by making "presumably simultaneous" measurements of the angles of the shadows cast by a vertical stick at Syene (today known as Aswan) and another at Alexandria, at noon on the day of the summer solstice (about June 21 every year). From these measurements, and knowing the distance from Syene to Alexandria along the assumed same meridian of longitude, Eratosthenes was able to provide a remarkably accurate estimate of the radius of the Earth. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of Physics Teachers. One Physics Ellipse, College Park, MD 20740. Tel: 301-209-3300; Fax: 301-209-0845; e-mail: pubs@aapt.org; Web site: http://scitation.aip.org/tpt
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: