Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBishop, Somer L.; Guthrie, Whitney; Coffing, Mia; Lord, Catherine
TitelConvergent Validity of the Mullen Scales of Early Learning and the Differential Ability Scales in Children with Autism Spectrum Disorders
QuelleIn: American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 116 (2011) 5, S.331-343 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1944-7515
DOI10.1352/1944-7558-116.5.331
SchlagwörterValidity; Cognitive Tests; Autism; Pervasive Developmental Disorders; Children; Intelligence Quotient; Mullen Scales of Early Learning
AbstractDespite widespread use of the Mullen Scales of Early Learning (MSEL; E. M. Mullen, 1995) as a cognitive test for children with autism spectrum disorders and other developmental disabilities, the instrument has not been independently validated for use in these populations. Convergent validity of the MSEL and the Differential Ability Scales (DAS; C. D. Elliott, 1990, 2007) was examined in 53 children with autism spectrum disorder and 19 children with nonspectrum diagnoses. Results showed good convergent validity with respect to nonverbal IQ (NVIQ), verbal IQ (VIQ), and NVIQ-VIQ profiles. These findings provide preliminary support for the practice of using MSEL age-equivalents to generate NVIQ and VIQ scores. Establishing convergent validity of cognitive tests is needed before IQs derived from different tests can be conceptualized as a uniform construct. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association on Intellectual and Developmental Disabilities. P.O. Box 1897, Lawrence, KS 66044-1897. Tel: 785-843-1235; Fax: 785-843-1274; e-mail: AJMR@allenpress.com; Web site: http://aaidd.allenpress.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: