Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSilcock, Peter
Titel"Entitlement Means Prescription": Exploring the Rose Review
QuelleIn: Education 3-13, 38 (2010) 4, S.345-351 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4279
SchlagwörterConcept Formation; Primary Education; Curriculum; Play; Educational Practices; Models; Elementary Secondary Education; Teaching Methods; Learning
AbstractThe Rose Review makes a number of worthy recommendations deserving implementation, especially those advising a gradual, three-phase shift towards subject-based studies from play-based practices. But Rose's attempt to make the Primary Curriculum manageable does not and probably could not succeed. The content-led nature of a Rose-Reviewed curriculum, its implications for teaching and learning, key proposals on core skills, alongside what we can expect of future assessment policy would, very likely, sustain a heavy workload for teachers. What is argued is the need for a flexible curricular framework rather than burdensome content, allowing young pupils to progress at their own level and pace, where quality learning matters more than standard assessment and coverage. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education 3-13" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: