Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHuerta, Mary Esther Soto
TitelFourth-Grade Biliteracy: Searching for Instructional Footholds
QuelleIn: Journal of Latinos and Education, 9 (2010) 3, S.223-238 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1534-8431
SchlagwörterInformal Reading Inventories; Predictor Variables; English (Second Language); Language Proficiency; Second Language Learning; Literacy; Grade 4; Scores; Regression (Statistics); Bilingualism; Teaching Methods; Academic Discourse; Spanish; Reading Comprehension; Mexican Americans; Texas Essential Knowledge and Skills
AbstractTo examine factors predictive of successful 4th-grade 2nd language reading, I used a hierarchical multiple regression equation that included Texas Assessment of Knowledge and Skills (TAKS) Reading percentile rank as the criterion variable. The equation tested 5 predictor variables: English language proficiency, years of U.S. schooling, and 3 informal reading inventory scores. The full regression equation indicated that the composite predictor variables accounted for 35% of the variance in TAKS Reading percentile rank, English language proficiency and years of U.S. schooling accounted for 25% of the variance, and English language proficiency accounted for 13% of the variance. Pedagogical implications are discussed. (Contains 3 tables.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Latinos and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: