Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Durisen, Richard H.; Pilachowski, Catherine A. |
---|---|
Titel | Decoding Astronomical Concepts |
Quelle | In: New Directions for Teaching and Learning, (2004) 98, S.33-43 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0271-0633 |
DOI | 10.1002/tl.145 |
Schlagwörter | Astronomy; Physical Sciences; Introductory Courses; College Freshmen; Learning Problems; Visualization; Misconceptions; Scientific Concepts; Inquiry; Learning Strategies; Student Participation; Models; Abstract Reasoning Astronomie; Natural sciences; Naturwissenschaften; Naturwissenschaft; Einführungskurs; Studienanfänger; Lernproblem; Visualisation; Visualisierung; Missverständnis; Learning methode; Learning techniques; Lernmethode; Lernstrategie; Schülermitarbeit; Schülermitwirkung; Studentische Mitbestimmung; Analogiemodell; Abstraktes Denken; Denken |
Abstract | Two astronomy professors, using the Decoding the Disciplines process, help their students use abstract theories to analyze light and to visualize the enormous scale of astronomical concepts. (Contains 5 figures.) (Author). |
Anmerkungen | John Wiley & Sons, Inc. Subscription Department, 111 River Street, Hoboken, NJ 07030-5774. Tel: 800-825-7550; Tel: 201-748-6645; Fax: 201-748-6021; e-mail: subinfo@wiley.com; Web site: http://www3.interscience.wiley.com/browse/?type=JOURNAL |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2017/4/10 |