Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHickey, Daniel T.; Zuiker, Steven J.; Taasoobshirazi, Gita; Schafer, Nancy Jo; Michael, Marina A.
TitelBalancing Varied Assessment Functions to Attain Systemic Validity: Three Is the Magic Number
QuelleIn: Studies in Educational Evaluation, 32 (2006) 3, S.180-201 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0191-491X
DOI10.1016/j.stueduc.2006.08.006
SchlagwörterAchievement Tests; Accountability; Educational Change; Achievement Gains; Educational Strategies; Validity; Formative Evaluation; Summative Evaluation; Curriculum; Instruction
AbstractAccountability-oriented reforms demand immediate "and" continual gains on achievement test, for all students, and without diminishing other outcomes or undermining instruction. This paper describes a framework for aligning classroom assessment and external testing with the aim of negotiating these seemingly contradictory goals. The framework varies the sensitivity to instruction and the representations of knowledge across approaches to assessment. Cycles of design-based studies successively refine relationships between a curriculum and the frame that each assessment provides. Doing so, we argue, leverages the unique formative and summative balance across assessments in order to scaffold learning and demonstrate the "consequential" validity of our strategy without compromising curricula, instruction, or the "evidential" validity that warrants their continued use. (Author).
AnmerkungenElsevier. 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887-4800. Tel: 877-839-7126; Tel: 407-345-4020; Fax: 407-363-1354; e-mail: usjcs@elsevier.com; Web site: http://www.elsevier.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in Educational Evaluation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: