Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGorard, Stephen
TitelIs There a School Mix Effect?
QuelleIn: Educational Review, 58 (2006) 1, S.87-94 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1911
SchlagwörterEducational Research; School Effectiveness; Research Methodology; Context Effect
AbstractThis paper uses the notion of "pathological" social science, wherein large claims to knowledge are made on the basis of very small differences in the data, to consider the notion of the school mix effect. It describes a variety of plausible alternative explanations for the same sets of findings, including the school mix effect, but also errors in measurement and in the specification of the model. The conclusion is that belief in a school mix effect is difficult to sustain, and that the other explanations are just as probable. In these circumstances, it could be "pathological" to expect much practical progress from work based on the validity of this effect, and the situation is compared to the kinds of vanishing breakthroughs occurring in other fields. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: