Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFuchs, Lynn S.; Fuchs, Douglas; Eaton, Susan B.; Karns, Kathy M.
TitelSupplementing Teacher Judgments of Mathematics Test Accommodations with Objective Data Sources.
QuelleIn: School Psychology Review, 29 (2000) 1, S.65-85Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0279-6015
SchlagwörterCurriculum Based Assessment; Elementary Education; Learning Disabilities; Mathematics Tests; Special Needs Students; Teacher Expectations of Students; Testing Accommodations
AbstractExamines the utility of a data-based assessment process to supplement teacher judgments about test accommodations. Results reveal that students with learning disabilities, as a group, profited differentially from accommodations on problem-solving curriculum-based measurements (CBM); teachers over-awarded accommodations; and CBM accommodation boosts predicted differential performance on large-scale assessments and supplemented teacher judgments in important ways. (Contains 23 references and 6 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: