Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReis, Nancy K.; Villaume, Susan Kidd
TitelThe Benefits, Tensions, and Visions of Portfolios as a Wide-Scale Assessment for Teacher Education.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 23 (2002) 4, S.10-17Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterCooperating Teachers; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Higher Education; Portfolio Assessment; Preservice Teacher Education; Student Teacher Attitudes; Student Teacher Evaluation; Student Teacher Supervisors; Student Teachers; Teacher Educators
AbstractExamined benefits, tensions, and visions that emerged when a college of education implemented college-wide portfolios. Surveys of preservice teachers, cooperating teachers, faculty, and university supervisors noted such benefits as increased reflection and skill development. There were tensions between time and worth, validity and reliability, and autonomy and compliance. Many had visions that extended beyond the exit portfolio's current framework. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: