Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOpdenakker, Marie-Christine; Van Damme, Jan
TitelEffects of Schools, Teaching Staff and Classes on Achievement and Well-Being in Secondary Education: Similarities and Differences between School Outcomes.
QuelleIn: School Effectiveness and School Improvement, 11 (2000) 2, S.165-96Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0924-3453
SchlagwörterAcademic Achievement; Classroom Environment; Community; Foreign Countries; Institutional Characteristics; School Effectiveness; Secondary Education; Student Motivation; Teacher Effectiveness; Well Being; Belgium
AbstractExplores effects of schools, teachers, and classes on first-year secondary students at year's end in Belgium, using multilevel analysis. Classes' and schools' relative influence on achievement is much higher than on well-being. An academic climate can discourage nonmotivated students. A communitarian climate can motivate all pupils. (Contains 54 references.) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Effectiveness and School Improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: