Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoeser, Robert W.; Eccles, Jacquelynne S.; Sameroff, Arnold J.
TitelSchool as a Context of Early Adolescents' Academic and Social-Emotional Development: A Summary of Research Findings.
QuelleIn: Elementary School Journal, 100 (2000) 5, S.443-71Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-5984
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescent Attitudes; Early Adolescents; Emotional Development; Longitudinal Studies; Mental Health; Middle School Students; Middle School Teachers; Middle Schools; Outcomes of Education; Predictor Variables; Social Development; Student Adjustment; Student Attitudes
AbstractExamined how young adolescents perceived the opportunities provided by middle school teachers and staff and how such opportunities related to changes in academic and social-emotional functioning over time. Found that specific instructional, interpersonal, and organizational dimensions of middle school life were associated in important ways with the quality and character of young adolescents' education- and non-education-related development. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Elementary School Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: