Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClarke, John; Dwyer, Michael; Glesne, Corrine; Kostin, Mark; Leo, Kelly; Meyers, Herman; Prue, Jennifer
TitelAdapting Teacher Preparation Courses to Support High School Reform.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 48 (1997) 5, S.358-66Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterChange Strategies; College School Cooperation; Educational Change; Foundations of Education; Higher Education; Internship Programs; Preservice Teacher Education; Professional Development Schools; Secondary Education; Secondary School Students; Secondary School Teachers; Student Teachers; Vermont
AbstractExamines issues related to school reform, professional development schools, and change in teacher education curricula, describing the evolution of teacher preparation courses within Vermont secondary schools that are integrating teacher preparation programs with school development plans. Preservice interns work in local high schools, assisting in team-taught classes and offering instructional support to at-risk students. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: