Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLamdin, Douglas J.
TitelTesting for the Effect of School Size on Student Achievement within a School District.
QuelleIn: Education Economics, 3 (1995) 1, S.33-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0964-5292
SchlagwörterQuantitative Daten; Academic Achievement; Achievement Tests; Causal Models; Elementary Education; Expenditure per Student; Influences; Productivity; School Size; Socioeconomic Status; Standardized Tests; Teacher Student Ratio; Test Results; Urban Schools; Maryland
AbstractUsing the production-function approach and data from Baltimore (Maryland) public elementary schools, a study shows that school size minimally affects student performance on standardized achievement tests. Regression analysis shows the importance of students' socioeconomic status and negative effects of school input measures such as teacher/pupil ratio and per-pupil expenditure. (22 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Economics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: