Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGarnett, Pamela J.; Treagust, David F.
TitelConceptual Difficulties Experienced by Senior High School Students of Electrochemistry: Electrochemical (Galvanic) and Electrolytic Cells.
QuelleIn: Journal of Research in Science Teaching, 29 (1992) 10, S.1079-99Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4308
SchlagwörterChemistry; Cognitive Structures; Concept Formation; Educational Research; Misconceptions; Science Activities; Science Education; Scientific Concepts; Secondary Education
AbstractThis research used semistructured interviews to investigate students' (n=32) understanding of electrochemistry following a 7-9 week course of instruction. Three misconceptions were identified and incorporated with five previously reported into an alternative framework about electric current involving drifting electrons. Also noted was the tendency for students to generate their own meaning for scientific language and to overgeneralize. (Author/MVL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: