Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDavey, Beth
TitelThe Nature of Response Errors for Good and Poor Readers When Permitted to Reinspect Text during Question-Answering.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 25 (1988) 3, S.399-414Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Comparative Analysis; Elementary School Students; Elementary Secondary Education; Error Patterns; Grade 10; Grade 5; Grade 6; Grade 9; High Achievement; High School Students; High Schools; Intermediate Grades; Low Achievement; Reading Achievement; Reading Strategies; Responses
AbstractTo explore question-answering strategy differences between young "good" and older "poor" readers, 60 fifth and sixth grade good readers and 60 ninth and tenth grade poor readers responded to questions about passages read and reinspected. Strategies used were inferred through analysis of response errors. Implications for reading assessment are discussed. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: