Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGaziel, Haim
TitelThe Emergence of the Comprehensive Middle School in France: Educational Policy-Making in a Centralised System.
QuelleIn: Comparative Education, 25 (1989) 1, S.29-40Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Centralization; Educational Change; Educational Policy; Educational Research; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Government School Relationship; Middle Schools; Policy Formation; Politics of Education; Public Policy; Qualitative Research; France
AbstractExamines the dynamic aspects and political nature of educational policymaking in France's centralized educational system. Considers the obstacles to the introduction and implementation of comprehensive middle schools, created in 1963 to permit social mobility through education. Contains 48 references. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: