Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFoorman, Barbara R.; Liberman, Dov
TitelVisual and Phonological Processing of Words: A Comparison of Good and Poor Readers.
QuelleIn: Journal of Learning Disabilities, 22 (1989) 6, S.349-55Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAuditory Perception; Grade 1; Phoneme Grapheme Correspondence; Phonics; Phonology; Primary Education; Reading Difficulties; Sight Method; Spelling; Visual Perception
AbstractComparison of 80 beginning first graders, half receiving phonics instruction and half receiving whole word instruction, found, for both groups, those above grade level in reading excelled in phonological recoding and application of grapheme-phoneme correspondence rules while those below grade level applied visual-orthographic knowledge more than phonological coding. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: